Thursday, November 07, 2013

鍵盤戰紀之新世紀鍵盤戰士 (2)

作者: 向東一江春水

幾經辛苦先逼到香港大學站落車,上樓梯出月台個陣,又俾把兩把女廣播聲嚇到半死。
「大家好!我係珠珠!」
「我係HiHi!」
「我地係地鐵小天使:珠珠同HiHi!今日我地同大家笑談廣東話,順便介紹一隻護膚精華俾大家……」
我即刻雞咁腳跑出去站,直奔Kong U。今時今日搭地鐵,心血少D都唔掂!
去到Kong U,雖然已經過晒九半,十點都黎緊頭,遲硬到,但係當我行過開心公園,我真係忍唔到住停一停低。原來有個政治系系會,有班學生搞左個「佔領中環五周年」研討會,邀請左當年發起「佔中」既朱教授同戴牧師做講者。
真係唔講都唔記得,今年原來係「讓和平與愛佔領中環」五周年。幾年前,有班中年香港人誓神劈願,話要為下一代爭取民主公義,要搞公民抗命,堵塞馬路,逼政府俾真普選香港人。結果二零一四年九月,當七一遊行過左成兩個月,D民怨攤到凍晒,連蘋果頭版都只係報導「全城熱炒iPhone 7」既時候,政府突然公佈政改方案,提出沿用當時既提名委員會制度,按比例將委員會增加至二千四百人,提名門檻為三百人,提名最多三個特首候選人供全香港合資格選民選出。泛民主派本來一致反對,喊打喊殺,又話要辭職公投,又話要訓街抗爭,佔領中環又盛。眼見公民抗命一觸即發。點知只係隔左一個星期,政府再公佈「優化方案」,將提名委員會增加至三千六百人,提名門檻降低至一百五十人,可以提名最多五個候選人,班泛民一見到自己友實有機會入閘,即刻紛紛轉軚支持,話方案「符合民主」,大家應該「收住貨先」,「有幾多攞幾多」,「接受左呢個方案先再爭取個更民主既方案」。
本來佔中真係如箭在弦,一觸即發咁濟,點知俾泛民一個回馬鎗,當堂將阿朱教授同戴牧師一鑊翹起。不過當年仍然有唔少市民唔接受方案,紛紛讉責泛民背叛選民,社運人士乘勢發起包圍立法會,並發起「萬人跪拜大行動」,號召市民上街跪求泛民議員憑良心投反對票。政改表決個日,立法會圍左成十幾萬人,係資深社運人士(唔開名喇…自己估啦)既帶領下,跪晒係立法會門前,行三跪九叩之禮,場面偉大壯觀,仲俾蘋果記者係上空影左個Long Shot做頭條:「萬人跪拜,我要真普選」。
結果點?政改方案獲大比數通過,參與跪拜既市民和平散去,資深社運人士發起成立「真真真普選大聯盟」(簡稱「真真真普聯」),並將聯盟註冊成為有限公司,長期抗爭,長期籌款。佢地仲夠膽死向「健力士世界大全」申請,將「萬人跪拜大行動」註冊成為全世界「最和平理性非暴力非粗口既民主運動」,用呢個記錄黎做佢地每年籌款既生招牌。
「萬人跪拜大行動」之後,香港人爭取民主既士氣已經消耗得七七八八。我仲記得當年行出街,個個人都面如死灰,去茶餐廳食野,成日聽到人話要移民。但係朱教授同戴牧師真係香港既良心,佢地冇放棄到爭取民主既信念,明知會好少人,明知會衰梗,明知不可為而為之,都要背水一戰,發起佔領中環,免得辜負無數當年參與佔中商討日既市民。
最後,係佔中當日,有八百個市民響應上街。佢地被蘋果形容為「佔中八百死士」。個日係星期日黎,氣溫都成三十幾度。呢八百人,係朱教授同戴牧師既指示下,用麻繩將自己既手腳綁起,訓係中環既遮打花園。佢地本來想訓皇后像廣場,但係個度已經一早俾菲傭佔領左。經過幾輪商討,佢地覺得遮打花園樹蔭比較多,地板冇咁熱,佔領起黎應該冇咁易中暑,所以揀左遮打花園。呀,唔記得講,佢地本來係想堵塞馬路既,但係經過幾輪商討之後,佢地覺得咁樣會有可以引起交通意外,傷及無辜既市民,於是唯有放棄。
呢八百個人,結果係遮打花園訓左足足七日。係呢七日入邊,一個解放軍、一架坦克車都冇黎過鎮壓佢地,傳說中既防暴隊亦都冇出現過,現埸連一個鐵馬都冇,只係有幾個軍裝警察在場戒備。

No comments: